O firmă dintr-un sat clujean a decis să intre la bursă. Are proprietari din Polonia

O firmă dintr-un sat clujean a decis să intre la bursă. Are proprietari din Polonia

Producătorul și distribuitorul de sisteme de jgheaburi Raiko Transilvania Cluj (RTC) va intra la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB) după ce va finaliza procedurile de listare ulterior închiderii celei de-a doua oferte de acțiuni.

Specializată în producția și distribuția de sisteme de jgheaburi și accesorii pentru acoperișuri, RTC se pregătește să lanseze un nou plasament privat pentru acțiunile sale înainte de sfârșitul primului trimestru din 2020. Va fi a doua operațiune realizată de Raiko pe piața de capital locală, după ce în iulie 2019 a vândut 1 milion de acțiuni noi într-un plasament privat și a atras 1,05 milioane de lei de pe BVB,

Acțiunile Raiko vor fi vândute într-un plasament privat, ofertă adresată pentru cel mult 149 de investitori individuali și unui număr nelimitat de investitori instituționali, conform Financial Intelligence. Ca și în cazul primei runde, capitalul strâns în timpul celui de-al doilea plasament va fi direcționat către achiziționarea de materiale și bunuri pentru a crește capacitatea de producție și vânzare și pentru a răspunde cererii tot mai mare de produse Raiko, în special pe piețele externe.

Casa de brokeraj Tradeville va asista Raiko în derularea ofertei și ulterior la listarea pe piața AeRO. Cel de-al doilea plasament privat se adresează în special investitorilor străini. Carpathia Capital, fond de investiții polonez listat pe piața AeRO, s-a angajat să investească în al doilea plasament al Raiko și va fi unul dintre investitorii principali în tranzacție.

Datorită succesului primei runde de finanțare, pentru 2019 conducerea estima venituri de 5 milioane de lei, un plus de 22% față de 2018, și un profit brut de 260.000 lei, o creștere de 60%.

În urma listării acțiunilor compania vrea să distribuie dividende sub formă de acțiuni către investitori, folosind o parte din profiturile reținute din 2018 și 2019. Propunerea pentru rata de alocare a acțiunilor gratuite pentru fiecare acțiune deținută va fi făcută după ce vor fi publicate rezultatele financiare din 2019.

În 2020, Raiko se așteaptă să genereze venituri de 5 milioane de lei numai pe piețele externe. Țările în care își va direcționa expansiunea vor fi cele baltice, nordice, Cehia, Rusia și Ucraina. Compania intenționează să lanseze o nouă linie de produse sub brandul AluRaiko, ce va include sisteme de jgheaburi cu 25 de ani garanție și care vor fi dedicate în principal proiectelor de restaurare.

Alte planuri includ lansarea unei linii de produse ecologice, printre care un sistem de jgheaburi care va permite reciclarea apei pluviale și va promova economisirea apei, introducerea de ambalaje biodegradabile pentru toate produsele cu scopul de a deveni, în următorii ani, o companie cu zero deșeuri.

Raiko este o companie românească înființată în 2014, la Căpușu Mare, de Tomasz Kurcin, care deține funcția de președinte al Consiliului de Administrație. După închiderea celui de-al doilea plasament privat, acesta și soția sa vor deține 53% din companie, în timp ce free-float-ul companiei va fi de 47%.

Odată ce va intra la tranzacționare pe AeRO, Raiko va fi a doua companie cu capital majoritar polonez care va fi listată la BVB, după Carpathia Capital, listată din 2015. În 2018, Raiko avea o cotă estimată de 3,1% pe piața de jgheaburi din România, cu o creștere de 0,5% față de 2017. Valoarea pieței sistemelor de colectare a apei pluviale din țara noastră a fost estimată în 2018 la 40 de milioane de euro.

Comenteaza